Sant Miquel de les Formigues (o de Solterra) 100 cims essencial i Roca de Cercenedes des d’ Osor (Les Guilleries)

Dia: 25 de maig del 2019

Dificultat: Mitjana

Hora concentració: 6h

Hora sortida i lloc sortida: 6:15h Pàrquing Mañe i Flaquer

Hora i punt inici: 9:00 Font del Borrell d’Osor   (la Selva)

Durada: 8 h més parades

Circular:

Itinerari previst: Font del Borrell – casa del Ripoll – Forn de calç – Mirador d’Osor – Roureda de Cercenedes –  Roca de Cercenedes – Sant Miquel de les Formigues – Font de Sa Guarda – Font i la casa de la Riba Amunt- font del Borrell.

Distancia: 17 km

Desnivell: 1000 m positius

Alçada Màxima:  1.202 m

Material necessari: Calçat adequat (bamba de muntanya o bota), roba adequada (samarreta

transpirable, polar, impermeable…), gorra, ulleres de sol, crema solar, etc…

Material Opcional: Bastons

Menjar: Pararem a fer un cafè algun bar, esmorzar, dinar, ganyips i aigua

100 Cims Essencial:

On/Com apuntar-se: Divendres de 18:00h. a 20:00h. al nostre local al Poliesportiu de Torredembarra, Edifici Piscina, pujant les escales just abans del Bar.

O bé per mail: excursionista@outlook.com

Tancament inscripció: El dimecres 22-05-2019 via e-mail o el divendres 24-05-2019 al local.

Transport: Cotxe propi (per abaratir costos, el club s’encarregarà de distribuir als participants d’acord els cotxes disponibles)

Tipus llicencia: A

Preu sortida: Els socis no federats 5€ de l’assegurança temporal

                         Els que no sigueu socis 5€, més els 5 d’assegurança temporal

Descripció: Ruta circular que comença a la font del Borrell d’Osor. Pujarem al cim de Sant Miquel de Solterra o de les Formigues, el més alt de les Guilleries amb 1202 m. visitant dos forns de calç en bastant bon estat i també pujarem al cim de la roca de Cercenedes. 
Sortim de la font del Borrell, seguint el GR-83, assenyalat amb pintura vermella i blanca. Un tros amunt deixarem el GR. a mà esquerra i seguirem pujant per la pista passant per la casa del Ripoll. Un cop passada la casa, a mà dreta comença una pista secundària que va pujant. En un punt a prop la roca de Cercenedes, ens desviarem a mà esquerra cap a una pista abandonada per visitar el Forn de Calç del Ripoll, es un forn que es conserva en molt bon estat. Tornarem a la pista principal i seguirem pujant fins un trencant que seguirem a mà dreta, és una pista planera que rodeja la roca de Cercenedes. Poc abans d’arribar al final de la pista trobarem un corriol a mà dreta i, baixant uns 250 m. ens portarà fins el segon forn de calç també en bastant bon estat: una part del forn esta incrustat a dintre de la penya. Tornarem desfent el corriol fins al final de la pista i començarem a pujar pel mig de la fageda seguint les marques vermelles, en un punt deixarem el camí per desviar-nos a mà esquerra per pujar al cim de la roca de Cercenedes, un mirador excepcional d’Osor on es pot contemplar molt bones vistes de la Vall i de les Guilleries. 
Continuem i passarem per la magnífica roureda de Cercenedes que val la pena contempera i seguirem les marques vermelles, una miqueta esborrades, que es troben als arbres; de tant en tant també hi ha algunes fites. Seguint sempre per la carena i, a vegades fent petites grimpades, arribarem al cim de Sant Miquel de Solterra o de les Formigues, on hi ha una gran creu de ferro amb tres formigues, també de ferro a la base, que fan referència a la gran quantitat de formigues alades que envaeixen aquest indret cap al final de l’estiu. La panoràmica que és esplèndida ens permet veure el Pedraforca, el Far, el Bassegoda i el Canigó al fons, el Montseny i Sant Hilari Sacalm per l’altre costat. 
De tornada desfarem una part del camí fet fins la cruïlla que hem trobat abans d’arribar al turó de Sant Miquel i seguirem el camí fins la font Sa Guarda, continuarem a mà dreta la pista que va baixant fins un punt en que ens desviarem per baixar fent drecera per un corriol pel mig d’una perxada tot traspassant les pistes del GR-83, fins arribar a la Font i la casa de la Riba d’Amunt. Un cop passada la casa veiem com a la nostra dreta surt un camí que s’endinsa al bosc, no sembla excessivament fresat però és transitable. I seguint els pals de fusta amb els rombes de color verd anirem a sortir al camí de la font de la verge, nosaltres seguirem a l’esquerra prenem camí a Osor i seguint el GR-83 ens estalviem haver de passar un altre vegada per la casa del Ripoll. Abans d’arribar agafem un corriol que ens porta al començament de la font del Borrell donant per acabada la ruta. 

Vocal: Gemma Barrabeig

DIFICULTAT:

BAIXA: No hi ha cap pas tècnic. No supera els 1000 metres de desnivell.

MITJANA: Pot haver algun pas tècnic (grimpades, pas equipat… ) i/o el tipus de terreny té certa dificultat (tartera, cresta, glacera, exposició…) Pot superar o no els 1000 metres de desnivell.

ALTA: Hi ha passos tècnics (grimpades, pas equipat…) i/o dificultat en terreny (tartera, cresta, glacera, exposició…) Supera els 1000 metres de desnivell.

MOLT ALTA: Activitats que per la seva dificultat tècnica són només aptes per gent amb molta experiència en muntanya, el vocal tindrà la capacitat de decidir quines persones són aptes per poder fer l’activitat proposada.

PLA D’EMERGÈNCIA: Establir el protocol de P.A.S. (Protegir, Avisar i Socórrer) Avisar a algun membre de la Junta que en cas de necessitat telefonarà al 112. Seguir les indicacions de les autoritats competents. MESURES CIVIQUES I MEDIAMBIENTALS: Comporteu-vos de manera cívica amb la natura, la resta de participants, els responsables de l’activitat, el patrimoni privat i públic per on passi el recorregut de l’activitat. No tireu deixalles, emporteu-vos-les a casa.
La Junta :Tots els canvis en l’itinerari, l’horari o en l’organització de la sortida són responsabilitat exclusiva dels membres de la Junta que hauran de prendre les mesures que creguin oportunes pel bon desenvolupament de l’activitat. Els participants Assumeixen que per les característiques pròpies d’aquest tipus d’activitat, i per estar realitzades en un entorn natural, entenen que no poden estar exemptes de cert risc. De la mateixa manera declaren trobar-se en condicions psíquiques – físiques adequades per la practica de l’activitat a la que s’inscriuen, i es comprometen a seguir les instruccions rebudes de la/les persones que dirigeixen l’activitat.   Els menors d’edat han d’anar acompanyats per pares, tutors o adults degudament autoritzats, i omplir la fitxa oportuna.
L’activitat està coberta per una assegurança de RC però tanmateix és obligatori per a tots els assistents disposar de llicència anual de la FEEC en vigor o assegurança temporal que cal demanar als responsables de la sortida abans de l’inici d’aquesta.

Deja una respuesta

Introduce tus datos o haz clic en un icono para iniciar sesión:

Logo de WordPress.com

Estás comentando usando tu cuenta de WordPress.com. Salir /  Cambiar )

Foto de Facebook

Estás comentando usando tu cuenta de Facebook. Salir /  Cambiar )

Conectando a %s