Versión en Castellano: Guadalaviar dia 1
Wikiloc: http://es.wikiloc.com/wikiloc/view.do?id=9793993
Després de molts dies de preparació ja hem gaudit d’aquest fantàstic pont de 3 dies, els plans s’han complert tal i com estaven previstos:
Dijous arribada per sopar i dormir
Divendres circular Guadalaviar- Naixement riu Tajo – Guadalaviar
Dissabte circular Guadalaviar – Naixement riu Guadalaviar – “Muela de San Juan” – “Merendero de la Fuente Felix”
Diumenge veure les cascadas de Calomarde i visita guiada per Albarracin
En aquesta primera entrada explicarem la circular al Riu Tajo i en una segona entrada la circular a la “Muela de San Juan”
Son les 9 del matí i ja estem tots apunt davant l’Hostal la Martina, s’ha aixecat el dia una mica núvol i fresquet però perfecte per caminar. En total farem 21.5km i 830m de desnivell positiu.
(L’Hostal la Martina ha estat el lloc de reunió i on hem fet menjat aquest dies, tant l’estància com els menjars han estat excel•lents aquests últims amb plats típics de la zona)
Només sortir passem per la plaça major del poble i seguirem per els carrers del poble fins la sortida que esta uns carrers més enllà.
I just a la sortida ja tenim el primer cartell indicador, tota aquesta primera meitat del recorregut anirem seguint de prop el GR10.1 (els camins en general estan difusos per això no anem sempre just per damunt del GR)
I comencem a deixar el poble enrere
En general el camí transcorre per uns camps verds immensos o per boscos, i com dèiem abans, el camí te zones en la que és bastant complicat de veure. Val a dir que els guies han buscat un camí bonic i evitant en lo possible passar per les pistes de terra.
Uns minuts després entrem en una zona més boscosa on tornem a veure senyals del GR
I ja comencem la part més important de la pujada que va cap a “el Portillo” per la “Loma del Pozuelo”
Una estona després per ja veiem la torre de vigilància de l’alt del Portillo.
Ara ja estem junt a la torre on tindrem unes fantàstiques vistes des de les quals veurem el punt d’inici (Guadalaviar) i la vall per on continuarem (Vega del Tajo)
Però abans de continuar, primer toca la foto de grup al coll del Portillo (1.790m)
I seguim per el GR 10.1 cap al Naixement del Tajo, al fons podem veure la Vega del Tajo que és la vall per on passarem.
Poc a poc anar baixant per la Carena que va prop del barranc de “los Chorros”
Aquest espectacular pi ens dona la benvinguda a la Vega del Tajo, tota aquesta zona transcorre per una prat de pel•lícula, planet, verd, amb algunes flors començant a sortir i petits rierols creuant.
També s’ha de tenir en compte que en unes setmanes tota aquesta zona estarà plena d’ovelles, ara no hi son perquè degut a la transhumància encara estan fora de la zona.
Tot aquesta zona l’hem fet caminant per mig del prat, el GR en teoria va uns 300mts per la esquerra però per una pista, i com que no hi ha pèrdua molt millor anar per el prat, al final del qual trobarem aquesta senyal que ens torna a mostrar el GR
També en aquest punt és on començarem a caminar junt al riu Tajo, ara anirem envoltats per pinars, prats i el riu amb les seves formes serpentejants.
I aquí el tenim, el naixement del riu Tajo, una àrea amb un llac, el riu, una zona de pícnic i les escultures en referencia al Riu i la seva longitud “escultura Padre Tajo” i a les províncies que veuen néixer el riu, Guadalajara (El cavaller) Cuenca (“El Cáliz” i “la Estrella”) Teruel (“el Toro” i “la Estrella”)
Nosaltres hem aprofitat per dinar en la zona de pícnic abans mencionada.
I un cop dinat, continuarem amb l’altre meitat del recorregut, aquesta part transcorre més estona per pista de terra, tot i així segueix sent un bonic camí.
A la estona d’anar per la pista arribem a aquest punt, és un altre prat impressionant amb un riu en mig, no hi ha camí visible però anirem junt al riu “barranco la Melchora”
Ja que el “camí” és tant ample que millor que aprofitar l’amplada d’aquest…
I una bona estona després tornem a entrar en una zona boscosa.
Anem alternant camins i pistes de terra i en una d’aquestes el guia te la gran sort de trobar una banya de Cérvol.
Anant caminant, veiem al fons esquerra la torre de vigilància de el Portillo, que és on hem passat a primera hora del matí.
A un parell de kilòmetres del final tornem a trobar les senyals del Gr, les quals ens acompanyaran fins Guadalaviar.
Guadalaviar a la vista!!!! I just al darrera la zona de la circular de demà…
un magnífic poble heu visitat! és el poble dels meus avis i és meravellós. Per a mi, el millor racó del món 🙂
Moltíssimes gràcies per explicar tan bé aquests bells paratges, la meva meitat de la família materna és d’aquest poble, Guadalaviar, i per mi, veure que hi ha gent que ho visita i que ho gaudeix d’aquesta manera, m’omple d’orgull i felicitat. És absolutament preciós!
mi mamá es de este pueblo y hace mucha ilusión que se conozcan estos pequeños lugares tan bonitos 🙂
Totalmente de acuerdo Irene,
Estos pueblos con encanto y duende no deberían de olvidarse nunca.
Saludos cordiales.